Hva hindrer deg i å tro på drømmevirksomheten? Usikkerhet? Frykt? Mangel på selvtillit? Alt det ovennevnte? Hvordan kan du overvinne disse hindringene?
Mantraene dine
Du lurer kanskje på om du har de nødvendige ferdighetene, tiden, forbindelsene og en million andre ting for å skape drømmevirksomheten. Hvis du lar usikkerheten og usikkerheten overmanne deg, vil du aldri kunne utløse ditt sanne forretningspotensial. For å låse opp de positive kreftene til kreativiteten din og drivkraften din som vil gi fantastiske resultater, gjør disse til dine mantraer: ''Jeg vil forlate alle negative tanker som hindrer meg i å realisere mine forretningsmål.'' ''Jeg vil fokusere energien min på å vokse min drømmevirksomhet.''
En drømmer og en gjører
Det er viktig å ta seg tid til å utvikle synet; og din praktiske tenkning bør være rettet mot denne visjonen. Du må jobbe med overbevisning. Å være en drømmer betyr ikke at du ikke også kan være en doer. Faktisk er det å ha en drøm utgangspunktet for å bygge drømmebedriften din. Problemet starter når du stopper der i stedet for å sette realiserbare umiddelbare mål. Suksess kan ikke komme fra den ene dagen til den andre. Så du må bygge din drømmevirksomhet bit for bit. Når drømmene dine begynner å bli forvandlet til virkelighet takket være handlingene dine, blir du klar over kraften du besitter for å katalysere suksess; og dette styrker ytterligere din vilje til å nå hvert enkelt av dine forretningsmål.
La det skje
Ingenting kan skje uten utholdenhet, mot og mot. Vær modig nok til å ta valg; ikke bare la ting skje med deg. Selv om du ikke kan ha kontroll over alt, kan du fokusere på hva du kan håndtere og påvirke med dine handlinger i en gitt situasjon. Du har makten til å ta beslutninger som vil bringe virksomheten din fremover. Du bør heller ikke føle deg skremt av manglende kunnskap om forretningsstrategier. Du lærer og vokser mens du bygger virksomheten din. Ingen kvinnelig gründer/mompreneur besitter absolutt kunnskap; det er så mange eksempler på svært vellykkede forretningskvinner som startet uten å ha noen anelse om teknikker for bedriftsfremme. Deres motivasjon for å lære, deres urokkelige tro på at de kunne skape drømmevirksomheten deres, og deres standhaftighet var nøkkelfaktorer for deres suksess.