Mange studenter har penger i dag. Likevel er kjøpekraften deres svært høy. Forskning viser at 20 millioner studenter i USA har en samlet disponibel inntekt på 417 milliarder dollar. Dessuten viser en annen undersøkelse blant elevenes foreldre at elevene nå gjør 70 prosent av kjøpene selv. Disse kjøpene gjøres ofte på kredittkort. Derfor har studenter ofte en betydelig høyere kjøpekraft.

Hvis du vet dette, kan du bruke det til å fange oppmerksomheten til den demografiske aldersgruppen 16-24 år. Det er imidlertid viktig at produktet eller tjenesten din appellerer til studentenes livsstil. I tillegg bør studentambassadører brukes til å spre ordet om produktet eller tjenesten til vennene deres og klassekameratene.

Hvis du ennå ikke har vurdert denne demografien, er det på tide å kontakte dem nå! Sosiale medier er en populær metode for sosialisering og kommunikasjon mellom mange unge. Studentene er de fleste brukere av sosiale nettverkssider som Facebook og Twitter. Dette er de rette stedene å introdusere merkevarer for unge mennesker. Det er sannsynligvis det rette stedet å introdusere et merke for dem. For å fange elevpublikummet er det essensielt å være en del av samtalen; det er også viktig å holde dem engasjert. Sosiale medier er den ideelle plattformen for dette.

Studier viser imidlertid at halvparten av disse ungdommene med kunnskap om sosiale medier ikke klarer å følge merkevarer på sosiale nettverkssider. Studenter som følger med, viser ofte bare midlertidig, marginal støtte. Sosiale medier er definitivt en flott plattform for å engasjere studenter og spre ordet. Imidlertid er det definitivt ikke det beste for merkeintroduksjon og anerkjennelse.